26 februari 2010

Gaan we dat pikken? 5
Gitzwarte ogen recht op z'n gezicht


Nu de ERSPC spindoctors, copywriters, communicatieadviseurs en andere oppoetsers er na bijna elf maanden nog steeds niet in geslaagd zijn een voor de redaktieraad van het New England Journal of Medicine acceptabele zg Quality of Life tekst te produceren, waardoor PSA Prostaatkankertjes nog steeds niet de definitieve eindrekening kan opmaken, gaan we voorlopig verder met de mannnenkliniek van Eugene Speerpunt.

Voor deel 1 hierheen
PSA Prostaatkankertjes vond met Harm en Boukje een plaatsje in de wachtkamer. Zodra ze gingen zitten stonden de 2 patienten aan weerszijde van hen verontwaardigd op. "Zonde van die kinderen", zei de ene. De andere was rood aangelopen en mompelde iets van Schande. Hun plaatsen werden direct ingenomen door 2 andere heren die een stuk vriendelijker deden. Ricardo ijsbeerde tussen de patienten door en begon in ongunstige zin de aandacht te trekken.

PSA Prostaatkankertjes liet z'n ogen dwalen door de wachtruimte. Overal hingen gigantische high design posters met indringende portretfoto's van Speerpunt en collega's met newspeak testimonials als "Ik ben Eugene Speerpunt en voor mij geldt maar een zaak en dat is kwaliteit", "Ik ben Harry Houthakker en ik ga voor integratie door integriteit" of "Ik ben Marloes Matenaaister en innoveren is helemaal mijn ding" altijd afgetiteld met UroMax Mannenkliniek. De portretten waren verbonden door een soort strips waarop de bekende leugen "Wij van de Uromax Mannenkliniek verlagen de sterfte aan prostaatkanker met zeker 30%." Ricardo zag dat PSA Prostaatkankertjes braakneigingen kreeg en hield hem een zakje voor, ondertussen de wachtkamer scherp in de gaten houdend.

De deur van de spreekkamer ging open en Speerpunt kwam naar buiten. Hij zag nog geen Security, er zat niets anders op dan toch maar te beginnen. "Meneer Welgemoed, komt u verder?" Welgemoed stond op maar liep niet richting Speerpunt maar naar Boukje. "Zeg meisje, wil jij als kritische begeleidster met me mee de spreekkamer in?" Boukje keek naar PSA Prostaatkankertjes die een goedkeurend knikje gaf. "OK", zei Boukje.

"Meneer Welgemoed", herhaalde Speerpunt nu enigszins geprikkeld. De heer Welgemoed nam Boukje bij de hand. De kleine meid richtte haar gitzwarte ogen recht op het gezicht van Speerpunt die hiervan een koude rilling kreeg. Het gezelschap ging de spreekkamer binnen en nam plaats. Speerpunt, vast besloten er een snel eind aan te draaien, keek op z'n scherm en zei: "Nou dat is dan een eenvoudige zaak, u heeft een PSA van 2,6, ruim een tiende boven onze hypermoderne afkapwaarde van 2,5. Ik zal u een briefje meegeven voor een biopsie." Speerpunt stak z'n hand al uit maar nu stond Boukje op: "Ho, ho, ho, Speerpuntprofessor, voor we uberhaubt aan biopsieen gaan denken moet er eerst gedriedubbelcheckt worden vanwege normale fysiologische  schommelingen, weet je wel. Kijk anders hiero nog eens." Welgemoed keek Speerpunt vragend aan, er sprak weinig begrip uit zijn blik....

(wordt vervolgd)

16 opmerkingen:

Angry Amazones zei

OK Henk, right on

Tot morgen,
grande bizou
Judith, Vera en de andere chinaliefjes

Anoniem zei

Over de ruggen van patiƫnten drijf je de spot met een kwaadaardige aandoening. Het is een groot schandaal! Dit is een van de ontwrichtende gevolgen van Internet voor iedereen, iets dergelijk zie je op sites als Geen Stijl. Maar hier gaat het over Kanker!!!

Ik heb de Inspectie van de Gezondheidszorg de link van je site toegestuurd. Het wordt tijd dat je tuchtrechtelijk wordt aangepakt.

prouro

Hendrik Scholten zei

prouro,

De Inspectie gaat niet in op anonieme verdachtmakingen.

Overigens is de Inspectie is allang op de hoogte van PSA Prostaatkankertjes, want bij elk nieuw bericht mail ik een alert naar hen.

Nu we het er toch over hebben, ik overweeg de Inspectie op de lijst van Gevaarlijke Organisaties te plaatsen

Groet,

Henk Scholten

George Berger zei

Goedzo Henk! Bewaar je scherpzinnigheid en gevoel voor humor! Ik heb (ex) vrienden die denken dar ik behoorvte zeuren de hele tijd, omdat ik kanker heb. Ik kan z'n instelling alleen maar waardeloos en gevaarlijk vinden. Een intellectueel heeftceens gezegd dat de komisch en bijtende boeken van Dickens een grotere effect ten goede hebben gehad dan al die droge boeken van Marx, Dickens' tijdgenoot. Zoiets is ook hier aan de hand, hoop ik. Wat de Afscheepsinspectie betreft, heb ik ze kopieen van al mijn anti-Deathcare teksten gestuurd. Gelijktijdig aan de vaste tweedekamer commissie voor VWS. Die waren verplicht ze naar ieder parliamentslid te stuuren. Ik noemde mensen en instellingen met naam en toenaam en vatte de hele Handel samen in het NRC. Als ik de hele tijd zeurde, dan was ik aangewezen op een rotmaatschapelijke werkster of een shrink----als ik in NL was gebleven.

Anoniem zei

Henk, de teksten van Gaan we dat Pikken en sommige stukjes van Out of the Box lenen zich goed voor een strip. Heb je daar wel eens aan gedacht? Typetjes als Harm en Boukje, Oma en Ilse, Schreibtisch en Pensioenplan leven voor mij, ik heb er een sterk visueel beeld bij, maar ik kan alleen niet tekenen. Met veel plezier en ook met veel nut lees ik vanaf het begin de blog. Heel hartelijk dank, Jan Willem Veen, Groningen

Hendrik Scholten zei

Jan Willem, bedankt voor je reactie.

Nog nooit aan een strip gedacht. Tekenaar in de zaal?

Boukje stel ik me zo voor: Net 11 geworden, heel gaaf prepubertje met kort haar, netjes Nederlands sprekend met indische R tongval. Sportief, niet geliefd bij de meisjes des temeer bij de jongetjes.

Anoniem zei

Wie zijn die Angry Amazones en andere Chinaliefjes???

Xsurfer

Hendrik Scholten zei

Wist ik het maar! Google levert niets op. Gisteren wel de hele dag thuis gebleven in de ijdele hoop dat een stel Chinaliefjes zouden aanbellen. Maar vergeefs. Zullen wel Spammers zijn.

Angry Amazones zei

Wij zijn geen spammers. We konden gisteren niet.

Morgen gaan we met een stel kijken bij een mammobielbus die aan de rand van de stad op een parkeerterrein staat waar dan natgeregende vrouwen zich als vee laten keuren. We gaan rotopmerkingen maken.

bizou

Anoniem zei

Scholten, kijk uit, je bent aan het radicaliseren en je trekt radicale elementen aan. Ze gaan je terugpakken..

Aan de andere kant, hou het scherp, dat dan weer wel.
take care,

Jaarclub Mississippi

Hendrik Scholten zei

Jongens, deze blog is al radikaal from the onset. In afwachting van die suckende zg Quality of Life studie geven nu alleen een tandje extra.

Wat betreft die Angry Amazones, die krijgen van mij voorlopig de Benefit of the Doubt. In ieder geval vind ik hun aankondiging dat ze morgenochtend in de regen in een outskirt of town bij een mammobielpost gaan zieken lovenswaardig. Of ze het werkelijk gaan doen is een tweede want de ladies kwamen gisteren bij mij ook niet opdagen.

En dan nog dit. Mochten de tegenstanders echt lastig worden dan reken ik (als van ouds) op jullie advocatenkantoren, netwerken en lobbycircuits om die minkukels een lesje te leren.

Always yours,

HJ

George Berger zei

Ik had het niet beter kunnen zeggen. Zonder op de ins en outs van mijn geval in te gaan, meen ik dat ik recht van spreken heb.

Anoniem zei

Ik heb een vraag, wel off topic maar zou niet weten waar anders ik zou kunnen plaatsen.

Leeftijd 63 jr. Diagnose dec 2006: PSA 7.6, T1c, Gleason 6. Operatie RP mrt 2007: schone snijvlakken, wel kapselpentratie pT3. Gleason van het operatiepreparaat 7. PSA ondetecteerbaar tot sept 2009. okt, nov, dec, jan, feb respectievelijk 0.2, 0.3, 0.5, 0.6, 1.1. Geen klachten, afgezien van matige incontinentie die echter nog steeds afneemt in ernst.

Wat te doen? Radiotherapie? (intermitterende) Hormonale Therapie? Beiden? Geen van beiden? Graag uw mening.

Bedankt voor uw tijd,

Ronald Winter

Hendrik Scholten zei

Geachte heer Winter

Patient gerelateerde vragen alleen via contact/consult. Zie rechterkolom voor gegevens.

Groet,

Henk Scholten

Claudia zei

Henk, wil je mij ook noteren voor 25 april voor 2 personen?

Bedankt en groeten,
Claudia

Hendrik Scholten zei

Claudia, je bent van harte welkom. maar dan moet je je wel per email opgeven met voor- en achternaam en telefoonnummer.